Pāriet uz galveno saturu

Gausa negausība: “airBaltic” nepietiek ar 300 miljoniem, vajadzēs vēl

Kamēr nākamās koalīcijas partijas stutē valdību, dala portfeļus, raksta memorandus un valdības deklarāciju, arī nākamā opozīcija ir sākusi apsvērt savu taktiku, kā turpmāk darboties. Viens no opozīcijas instrumentiem ir parlamentāro izmeklēšanas komisiju veidošana, digitālajā laikrakstā Neatkariga.nra.lv raksta Māris Krautmanis.



Jā, jā, bieži ir dzirdēta skeptiska ņaudēšana, ka no parlamentārajām komisijām nav nekādas jēgas, taču to parasti propagandē valdošie spēki un tiem tuvie politikas vērotāji. Tā gluži nav, ka nav nekādas jēgas. Ja ne vairāk, tad parlamentāro komisiju galaziņojumos tiek nosaukti šādi tādi uzvārdi, lai tauta zina savus varoņus. Tiesa gan, likumdošanas priekšlikumi bieži tiek nobēdzināti tālā atvilktnē. Bet nu tāda ir Saeimas opozīcijas maize un garoza.

Iespējams, jau drīz taps atkal jaunas parlamentārās izmeklēšanas komisijas par dažādām tēmām. Viena no šādām tēmām, kas iepriekš nav cilāta, bet tagad sāk nobriest, ir problēma ar nacionālo aviokompāniju “airBaltic”. Iespējams, ka šo lietu pacels 14. Saeimas “Latvija pirmajā vietā” frakcija vai kāda plašāka deputātu grupa, kura vēlēsies izmeklēt, kas īsti ar nacionālo aviokompāniju notiek.Jo neskaidru jautājumu ir gana daudz.

Divu gadu laikā valsts ieguldījumi nacionālās aviokompānijas “airBaltic” glābšanā mērāmi nu jau vairāk nekā 300 miljonu eiro apmērā. Aviokompānija šajā laikā cietusi ievērojamus zaudējumus, šī tendence saglabājas arī 2022. gadā. Neraugoties uz to, “airBaltic” ir viens no galvenajiem televīzijas izklaides šova un pētnieciska raidījuma sponsoriem. Bet sponsorēšana ir atļauta tikai no peļņas. Kā uzņēmums var kaut ko sponsorēt, ja tam ir zaudējumi? Rakstu lasiet šeit.

Ir, protams, arī objektīvi apstākļi, kāpēc radās zaudējumi – kovids un karš Ukrainā. 2020. gadā zaudējumi bija 264,8 miljoni, 2021. gadā – 135,7 miljoni, bet šā gada pirmajos trīs mēnešos – 6,251 miljons eiro. “airBaltic” atlaida lielu skaitu darbinieku, reisu skaits tika radikāli samazināts, nesen iegādātās jaunās lidmašīnas iznomāja citām aviokompānijām, bet “airBaltic” klienti bija spiesti samierināties ar lidošanu vecās “grabažās”.

Ja runa būtu par privātas kompānijas ķibelēm, tad tas būtu mazliet cits stāsts, taču aviokompānija ir ēdusi nodokļu maksātāju naudu.Apbrīnojams paradokss, bet tieši kompānijā, kas cietusi vislielākos zaudējumus, augstākais menedžments saņem vislielākās algas. Runa nav tikai par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju un izpilddirektoru Martinu Gausu, kurš pērn saņēmis 828 tūkstošus eiro. Ir vēl daži valdes locekļi, kas saņēmuši vairāk nekā 250 tūkstošus eiro.

Iespējams, parlamenta deputāti pievērsīs uzmanību tādai dīvainībai, ka Martins Gauss darbojas un saņem algu par diviem amatiem – kā valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors. Kovida spelgonī viņš atteicās no mazākās algas saņemšanas, bet pēc tam ir atsācis saņemt abas algas atkal. Tikmēr ir virkne tagad jau bijušo amatpersonu uzņēmumā “Latvijas dzelzceļš”, pret kurām ir skarbi krimināltiesiski vajāšanas darbi tieši par to pašu – ka tās esot savienojušas divus darbus savā uzņēmumā un par to saņēmušas divas algas. Vienā gadījumā viss ir jauki un pareizi, bet otrā cilvēkiem draud teju vai ieslodzīšana drūmajā cietumā.

Martins Gauss un “airBaltic” ļoti moži komunicē ar sabiedrību – publicē intervijas, pašslavinošus materiālus plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos. Un ir pamanīts arī, ka paralēli publisko attiecību kampaņai uzņēmuma izpilddirektors un valdes loceklis, kā arī citi uzņēmuma lobiji ir sākuši “apstrādāt” pārvēlētās 14. Saeimas partijas. “airBaltic” vajadzība ir vienkārša – vajag vēl naudu. Ar to naudu, kas savulaik jau no valsts kabatas ir iedota, nepietiek. Šajā brīdī nevajag daudz – nu kādus 60 miljonus eiro. Ar to tad aviokompānija varēs uz kādu laiku izglābties līdz nākamajai reizei. Uzņēmuma subsidēšanu var noformēt, nosaucot to kādā citā vārdā – piemēram, par “pamatkapitāla palielināšanu” vai kaut kā uz to pusi.

Te gan jāteic, ka topošās koalīcijas partijām diezin vai tā viegli var atrasties 60 miljoni, kurus iegrūst negausīgajā aviokompānijas rīklē. Izskatās, ka nākamais budžets būs izspiests kā citrons, saspiests kā beļģu vafele un fiskālā telpa nebūs lielāka par vieninieka kameru cietumā. Bet nu, ja aviokompānija prasmīgi palobēs (pasponsorēs) pareizos politiķus… palīdzība no valsts maka atkal var atnākt tāpat, kā visu laiku jau ir nākusi.


Avots: puaro.lv

REKLĀMA

GARŠĪGAS RECEPTES KATRAI DIENAI!

REKLĀMA

 


Šī emuāra populārākās ziņas

Sinoptiķi paziņojuši, kad Latvijā beidzot gaidāms lietus, pat pērkona negaiss

  Šīs nedēļas nogalē daudzviet Latvijā gaidāms lietus, vietām - pērkona lietusgāzes, liecina pašreizējie "Global Forecast System" dati. Prognozes pagaidām ir dažādas un mainīgas, un pastāv iespēja, ka tikai vietām valstī īslaicīgi līs un citviet pastiprināsies sausums. Piektdien īslaicīgs lietus iespējams galvenokārt tikai Kurzemē un Zemgalē, turpmākajās dienās lietus, dažviet stiprs lietus, iespējams arī pārējā valstī. Naktis kļūs siltākas, minimālā gaisa temperatūra pārsvarā nav gaidāma zemāka par +10 grādiem, dažās naktīs tā vietām saglabāsies virs +15 grādiem. Maksimālā gaisa temperatūra dienas laikā būs atkarīga no mākoņu daudzuma, zem lietainām debesīm un arī vietām piekrastē tā var nepārsniegt +20 grādus. Jāņos prognozēta nedaudz mazāka nokrišņu varbūtība un pārsvarā silts laiks, iespējams arī karstums. Avots: vs.lv GARŠĪGAS RECEPTES KATRAI DIENAI! REKLĀMA  

Horoskopi — 2. – 8. jūnijs

AUNS    Sekojiet savai pašsajūtai, atturieties no pārmērīgām aktivitātēm, veltiet laiku sev, pārdomājiet dzīvi. Vairāk prieka atradīsiet, pavadot laiku mierā, pie dabas. Vientulību neuztveriet kā kaut ko apgrūtinošu. Nepārspīlējiet, tieciet vaļā no aizspriedumiem, tad uz notiekošo reaģēsiet mierīgāk, apdomīgāk. Esiet piesardzīgi, iesaistoties strīdos par naudu un citiem materiāliem labumiem.   VĒRSIS   Novārtā neatstājiet aktivitātes, kurās varat nodemonstrēt zināšanas, erudīciju vai prezentēt savu veikumu. Sekmīga sadarbība veidosies ar sabiedriskām organizācijām. Skaidri formulējiet uzdevumus, kas jāatrisina tuvākā, kas -- tālākā nākotnē. Lietišķa, pragmatiska pieeja palīdzēs neieslīgt sevis žēlošanā. Nezaudējiet apņēmību arī turpmāk, kad prātā iešaujas kāda spīdoša doma vai rodas iespēja uzrunāt publiku un iegūt kāroto atzinību.  DVĪŅI   Nepadodieties kārdinājumam veidot sacensību ar laikabiedriem. Pārmērīgas godkāres un mantkārības dēļ varat nonākt nepatīkamā situācijā, kad paši va

Ceļā no Jēkabpils uz Rīgu pazudušais atrasts miris automašīnā pie karjera

Bezvēsts prombūtnē bijušais vīrietis, kurš pazuda ceļā no Jēkabpils uz Rīgu, atrasts miris. Par 1989.gadā dzimušā vīrieša pazušanu Zemgales reģiona pārvaldes Austrumzemgales iecirkņa amatpersonas ziņoja 19.jūlijā. Vīrietis šī gada 15. jūlijā pulksten 20.30 izbrauca no Jēkabpils virzienā uz Rīgu gaiši zilas krāsas automašīnā “Volkswagen” ar Norvēģijas valsts reģistrācijas numurzīmi. Kopš tā brīža viņa atrašanās vieta vairs nebija zināma. 20.jūlija pievakarē Valsts policija informēja, ka bezvēsts prombūtnē bijušais vīrietis atrasts. Tiesa, nekāda detalizētāka informācija par vīrieša atrašanu netika minēta. Savukārt Jēkabpils radio, atsaucoties uz policiju, vēsta, ka iepriekš meklēšanā izsludinātais vīrietis atrasts miris. 20.jūlijā pulksten 15.34 Aizkraukles novadā, Klintaines pagastā pie Klintaines karjera atrasta automašīna, kuras salonā atradās iepriekš meklēšanā izsludinātais 1989. gadā dzimušais vīrietis bez dzīvības pazīmēm. To apstiprinājusi Valsts policijas Sabiedrisko attiecību