Pāriet uz galveno saturu

Ceļu policija pārkāpumu fiksēšanai sākusi izmantot arī dronus

Ceļu satiksmes kontrolei policija sākusi izmantot dronu, un tas jau fiksējis pāris agresīvu braucēju, Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis atklāja LTV raidījumā “Rīta panorāmā”.

Krapsis atzina, ka ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un cietušo skaits Latvijā būtiski nesamazinās.

Latvijā šogad līdz 15. septembrim ceļu satiksmes negadījumos bojā gājis 91 satiksmes dalībnieks, bet 3025 ievainoti. Pērn šajā periodā avārijās bojā gāja 90 cilvēki, bet cieta 3361.

Krapsis secināja, ka acīmredzot ir darīts par maz, lai satiksmes dalībnieki ievērotu noteikumus. Viņš minēja, ka, piemēram, ar 100 stacionārajiem un 14 pārvietojamajiem fotoradariem nav pietiekoši un pie tā nevar apstāties, jāattīsta un jāizmanto tehnoloģijas, lai kontrolētu ceļu satiksmi.

Nesen policija arī saņēmusi atļauju izmantot dronu, un tas jau devis rezultātus, sacīja Krapsis.

Valsts kontrole pērn aizrādīja policijai, ka tā par 5000 eiro iegādājusies bezpilota lidaparātu, tomēr tas nav lietots, jo izrādījies, ka Ministru kabineta noteikumi ar tādiem virs ceļiem lidot neļauj.

Tagad atļauja saņemta, un autobraucējiem jārēķinās, ka pārkāpumi var būt fiksēti arī no gaisa, norādīja Krapsis.

Bezpilota lidaparāts tiek izmantots kā palīgrīks, ar kuru fiksē pārkāpumu no augšas. Dronu pilotē policijas darbinieks, kurš ir ieguvis tā pilotēšanas licenci. Tiklīdz viņš konstatē kādu likumpārkāpumu, par to tiek paziņots netālu esošajai ekipāžai, kura pēc tam aptur ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēju. No drona iegūtais video materiāls kalpo kā pierādījums pārkāpumam.

Krapsis arī atzina, ka negadījumu mazināšanai nepieciešama lielāka policijas kapacitāte, jo cilvēku daba ir tāda – ja policija nav redzama, pārkāpumi notiek. Visbiežāk autobraucēji izmanto mobilās ierīces pie stūres, bez vajadzības maina joslas, neieslēdz virziena rādītāju. Tam ir jāmainās, un sabiedrībai jānosoda šāda rīcība, norādīja Krapsis.

Lai pievērstu uzmanību ceļu satiksmes negadījumu mazināšanai, nedēļas garumā no trešdienas Eiropas Savienībā notiks Eiropas ceļu policijas tīkla (“Roadpol”) organizētā akcija “Roadpol Drošības dienas”, kurā policija pastiprināti uzraudzīs ceļu satiksmes drošību.

Arī Valsts policija Latvijā pastiprināti rūpēsies par satiksmes drošību un uzraudzīs satiksmes dalībniekus – gan autovadītājus, gan mazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus. Tiks kontrolēta arī drošības jostu un bērnu sēdeklīšu lietošana un braukšanas ātruma ievērošana.

Arī šogad akcijas mērķis ir kopīgiem spēkiem panākt, lai šajā laikā uz Eiropas ceļiem nebūtu neviena ceļu satiksmes negadījuma ar bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem.

“Statistikas dati liecina, ka situācija īpaši uz ceļiem neuzlabojas. Bojā gājušo skaits šobrīd pat ir nedaudz lielāks, nekā bija pagājušogad, tāpēc šis jautājums ir ļoti aktuāls. Vēl jo vairāk ņemot vērā, ka iestājas diennakts tumšais laiks un gājēji tomēr veido trešdaļu no visiem bojā gājušajiem. Tāpēc vēlreiz aicinātu lietot atstarotājus un būt uzmanīgiem uz ceļiem. Ceļu policija strādās nedaudz pastiprinātā režīmā pa visu Latviju. Tā kā kontrolēsim! Centīsimies, lai būtu redzamāki un lai vadītāji padomātu par to, ka noteikumu ievērošana ir ļoti svarīga, lai saglabātu dzīvību,” pauda Valsts policijas pārstāvis Andris Locs.

Avots: bb.lv


GARDEDIS.LV / VAIRĀK KĀ 8000 RECEPTES KATRAI DIENAI!

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Viņķele paziņo, kad Latvijā būs jāatgriežas pie obligātas sejas masku nēsāšanas

Pie obligātas sejas masku lietošanas noteiktās situācijās Latvijā varētu atgriezties, ja saslimstība ar Covid-19 tuvotos 20 gadījumiem uz 100 000 iedzīvotāju, bet patlaban šis rādītājs ir zemāks par pieci, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja veselības ministre Ilze Viņķele (AP).

Viņa skaidroja, ka "sejas maskas noteiktos scenārijos ir kā obligāta sastāvdaļa infekcijas ierobežošanai, bet pie tā inficēšanās līmeņa, kas Latvijā ir šobrīd, un tas vēl vakar bija zem pieciem [saslimšanas gadījumiem uz 100 000 iedzīvotāju], tad plaša sejas masku lietošana pagaidām nav nepieciešama".Tomēr, ja Latvija atgrieztos pie saslimstības rādītāja, kas tuvotos 20 saslimšanas gadījumiem uz 100 000 iedzīvotāju, tad sejas masku lietošanu atsevišķās situācijās atkal varētu noteikt par obligātu, un viena no pirmajām vietām, kur tās nāktos vilkt, varētu būt sabiedriskais transports, atzina veselības ministre.Politiķe gan uzsvēra, ka gadījumā, ja vajadzētu atgriezties pie obligāta…

Privātā automašīna no 2021. gada kļūs par bagātnieku privilēģiju

Milzu skandālu pērn izraisījusī iecere paaugstināt nodokļus, ar ko apliek lietotas automašīnas, beidzot guvusi skaitliskas aprises – tiks ieviests arī pilnīgi jauns nodoklis, kas būs saudzīgs pret dārgu elektroautomašīnu pircējiem, bet nežēlīgs pret Latvijas ekonomiskajiem apstākļiem daudz atbilstošāko lietotu iekšdedzes auto un arī moto parku. Lai amortizētu sadārdzinājumu, iedzīvotāji, visticamāk, atsāks braukt ar Igaunijā reģistrētām mašīnām.

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācija (LATTA) jau 2019.gadā aicināja Latvijas sabiedrību pievērst uzmanību un iestāties pret valdībā ierosinātajiem grozījumiem «Alternatīvo degvielu attīstības plānā 2017.-2020. gadam».Grozījumi paredz ar 2021. gadu ieviest transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli ar fosilām degvielām darbināmiem transportlīdzekļiem un ieviest ierobežojumu reģistrēt/ieviest Latvijā transportlīdzekļus, kas vecāki par 3 gadiem vai kam tiek veikta otrreizējā reģistrācija. Ar 2025. gadu paredzēts ierobežot vai aizliegt jaun…

Nodokļu izmaiņas skars visus

Plānotās izmaiņas visvairāk skars darba ņēmējus, jo, pārdalot nodokļu slogu no iedzīvotāju ienākuma nodokļa uz sociālajām iemaksām, lielāks nodokļu slogs būs piemērojams visai algai (13 % (8+5)) un mazāks (18%/21%) ienākumam, no kura būs atskaitītas sociālās iemaksas un atvieglojumi.

Tas nozīmē, ka darbinieki ar mazāku algu saņems nedaudz vairāk, bet ar lielāku algu nedaudz vairāk pēc nodokļu atskaitīšanas. Papildus veidojas interesants fakts, ka ģimenēm ar apgādībā esošām personām ienākumi nedaudz samazināsies, neskatoties uz tā jau diezgan slikto demogrāfisko situāciju.Papildus ir jāatzīmē, ka šobrīd ir sagatavots MK noteikumu projekts minimālas algas palielināšanai no 430 līdz 500 eiro, kas tiešā veidā skars uzņēmējus, īpaši reģionos.Iespējams, izmaiņas skars uzņēmējus, kuru darbinieki nesaņem minimālas algas apmēru mēnesī. Proti, ja ir aprēķināta mazāka alga nekā valstī noteiktā minimālā alga (piemēram, pusslodze, stundu likmes), tad darba devējs maksās minimālo sociālo iemaksu apm…